ویژگی های یک مبل خوب

ویژگی های یک مبل خوب

ویژگی های مبل خوب چیست؟

ارتفاع پشتی یک مبل خوب باید بگونه‌ای باشد که شانه‌ها و قسمتی از گردن را محافظت کند.

قسمت پشتی یک میل استاندارد باید بتواند گودی کمر را پوشش دهد.

ارتفاع مبل از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که پا‌ها نه چندان کشیده و نه خم شوند.

چنانچه رویه مبل از چرم تهیه شده باشد، باید از سطحی ناصاف جهت جلوگیری از تعریق برخوردار باشد.

قسمت‌های مختلف مبل باید نرمی استانداردی داشته باشند به گونه‌ای که نه آنچنان سفت باشند که باعث برهم زدن آرامش شوند و نه آنچنان نرم که قسمت‌های چوبی مبل لمس شوند.

وزن مبل یکی از ویژگی‌هاییست که باید به آن توجه شود. مبلمان منزل باید از وزن سبکی برخوردار باشند و حمل آن به سادگی میسر باشد.

فرم مبل با کیفیت:

دوام و ماندگاری یک مبل در طول مدت استفاده به فریم و چهارچوب آن بستگی دارد. فراموش نکنید که یک مبل با کیفیت همیشه محکم خواهد بود. بنابراین در این مورد به دو موضوع چوب به کاررفته در ساخت مبل و اتصالات آن دقت نمایید.

چوب های مقاوم با روکش مناسب اهمیت زیادی دارند. گاهی اوقات از اتصالات جانبی برای تقویت اتصالات اصلی استفاده می شود. بنابراین مبل نباید صدایی در حین تکان خوردن داشته و باید به صورت متعادل روی زمین بایستد. در مورد مبلمان های فلزی نیز باید توجه داشته باشید که گوشه ای تیز تا بیرون زدگی در جایی از مبل وجود نداشته باشد.

خخل و فرج:

در هنگام تعمیرات به کرات شاهد بوده ایم که اشیایی نظیر انگشتر، گردنبند، کیف پول و …. در از طریق بخش‌های از مبل در داخل مبل نفوذ کرده اند، به گونه‌ای که پیدا کردن آن توسط افراد خانه امکان پذیر نبوده است.

پارچه مبل باید رنگی داشته باشد که کثیف بودن سطح مبل را به راحتی آشکار نکند.

هنگام خرید یک مبل حتما آن را امتحان کنید و زمانی حدود ۱۰ دقیقه بر روی مبل بنشینید و پس از بلند شدن ببینید که آیا فرو رفتگی مبل به سرعت ناپدید میشود یا خیر. مبل خوب باید بتواند به سرعت به وضعیت قبلی خود برگردد.

دسته‌های مبل را امتحان کنید.

پارچه مبل باید کشیده باشد. از خرید مبل‌هایی با رویه شل خود داری کنید.

فنر‌های یک مبل خوب نه احساس میشوند و نه سر و صدا ایجا میکنند.

بهترین نوع پارچه برای خرید مبل خوب کدام است؟

یکی از بخش‌هایی که در خرید مبل توجه هر بیننده‌ای را به‌خود جلب می‌کند، پارچه به‌کار رفته در مبل است. در واقع پارچه مبل هم به اندازه فوم و اسفنج مهم است و اگر ماندگاری و مقاومت لازم را نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و شما باید دوباره دست به جیب شوید.

پارچه‌های ترک هم نوع دیگری از پارچه‌های مورد استفاده در ساخت مبلمان است که طرفداران خود را دارد. 

پارچه‌های شانل، مخمل نانومیکرو، سلطنتی و… بخشی از پارچه‌هایی هستند که در بازار موجود است و در ساخت مبل از آن‌ها استفاده می‌شود. رایج‌ ترین مدل‌ها مبل‌هایی با پارچه‌های مخمل و پارچه‌های سلطنتی هستند. شاید اگر گشتی در بازار بزنید متوجه بشوید که برای مبلمان سلطنتی از پارچه‌های سلطنتی، برای مبلمان راحتی از مخمل و برای مبلمان در اصطلاح «ال» از پارچه‌های چرم استفاده می‌شود

مبل مارلیک

اشتراک گذاری این نوشته