انتخاب و خرید پارچه مبلی

انتخاب و خرید پارچه مبلی

همانطور که می‌دانید مبلمان یکی از وسایل بسیار ضروری برای هر خانه است که زیبایی و جلوه خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشد و علاوه بر کاربردی که دارد، در معرض توجه‌ها نیز می‌باشد. از این رو انتخاب و رسیدگی به مبلمان خانه بسیار ضروری است. یکی از مواردی که قطعا زیبایی مبل را دو چندان می‌کند، پارچه مبل است که در این مطلب می‌خواهیم درباره انتخاب پارچه مبل چند نکته بسیار ارزشمند را برای شما ارائه دهیم، پس با ما همراه شوید.

انتخاب پارچه یکی از گزینه هایی است که به ما کمک می تواند تجربه متفاوتی از مبل برای تکمیل کردن طراحی داخلی خانه خود داشته باشیم.

در صورتی که انتخاب صحیحی برای پارچه مبل منزل تان نداشته باشید، متحمل هزینه های اضافه خواهید و همینطور بدلیل عدم تناسب بین رنگ چوب، رنگ پارچه و همینطور سبک دکوراسیون بعد از مدتی دچار دل زدگی نسبت به فضای محل چیدمان مبلمان خواهید داشت.

برای انتخاب پارچه مناسب حتما از مشاوره کارشناسان فروش برندهای مبلمان کمک بگیرید، تصاویر ژورنالی زیادی ببینید و تحقیق کنید چرا که انتخاب پارچه یکی از مهم ترین بخش ها در خرید مبلمان است و تمام جلوه و زیبایی مبل منزل تان به رنگ و لعاب پارچه بستگی دارد.

و البته که جنس پارچه نیز در ماندگاری و دوام این رنگ و لعاب و جذابیت پارچه تاثیر بسزایی دارد.

پارچه مبل مانند هر پارچه دیگری، از نظر جنس و طرح انواع مختلفی دارد که بسته به نوع مبلمان، سلطنتی یا راحتی، و کاربرد آن بایستی از بهترین نوع پارچه استفاده کرد. از نظر قیمت نیز، پارچه‌های مبلی متفاوت هستند و بسته به اینکه تولید داخل کشور باشند و یا جز پارچه‌های خارجی باشند قیمت آن متفاوت است. برای انتخاب پارچه مبلی بایستی از جنبه‌های مختلف انواع پارچه را بررسی کرد تا بتوان بهترین نوع پارچه را برای مبلمان و یا صندلی انتخاب کرد.

برای مبلمان پارچه ساده مناسب است یا طرح دار ؟

در سال های اخیر با مدرن شدن زندگی مردم از پارچه های ساده تر برای مبلمان و پارچه های طرح دار یا گل دار به عنوان پارچه مخصوص کوسن مبل استفاده شده است.

انواع پارچه مبلی

انواع پارچه های مبلی در دسته بندی زیر جای می گیرد:

  1. پارچه طبیعی
  2. پارچه دست ساز یا مصنوعی
  3. پارچه ترکیبی

پارچه های طبیعی به دلیل نفوذ آب و مایعات و همچنین بوی طبیعی الیاف مثل پشم و پنبه گزینه خوبی برای مبل های کلاسیک یا مبلمان مدرن نیستند اما می توانند برای علاقه مندان به این نوع پارچه های مبلی، یک گزینه خوب برای مبلمان باغی باشند اما در مقابل نقطه قوت شان هم مقام بودن نسبت به پارگی و همینطور سهولت در تمیز کردن این نوع پارچه است.

نکات مهم در انتخاب و خرید پارچه مبلی

مهم ترین نکته در انتخاب پارچه برای مبل تراکم و بافت پارچه است.

دومین موردی که در انتخاب پارچه مبل باید بدان توجه کرد رنگ مناسب پارچه که تناسب با رنگ چوب مبل داشته باشد و همینطور تناسب با طراحی داخلی منزل است.

از پارچه های معروف و برند که در بازار پارچه مبل ایران یافت می شوند می توان پارچه مبلی پورشه، پارچه مبلی مازراتی، تایتانیک، بوگاتی و امثالهم را نام برد. این ها مهم ترین و معروف ترین پارچه هایی هستند که عموما محصول کشور ترکیه، ایتالیا و چین هستند.

فرقی ندارد که مبلمان جدیدی برای منزل خود تهیه کرده‌اید و یا برای تعویض روکش مبل منزل خود می‌خواهید پارچه مبلی انتخاب کنید. بلکه مهم این است که برای صرفه جویی در میزان هزینه و داشتن یک فضای گرم و دلنشین در خانه باید حواسمان را جمع کنیم و با آگاهی کامل سبک سنگین کنیم تا هوشمندانه بهترین انتخاب خود را انجام دهیم و قطعا شما با انتخاب پارچه مبل با کیفیت و زیبا یک تحول بسیار زیبا در فضای خانه خود ایجاد می‌کنید که علاوه بر زیبایی از کاربرد آن نیز رضایت کامل خواهید داشت.

اشتراک گذاری این نوشته